ricerca
avanzata

Use and effects of humor in international teams: A cross country comparison. E-book. Formato PDF

Un ebook di  Sampietro Marco  edito da EGEA, 2014

Humor and laughter are universal aspects of human life: humans’ first vocalization is crying but laughter follows quickly after. During childhood we often select our friends based on their funniness, we (especially women) feel attracted by people that make us laugh and sharing a laugh is a powerful way to maintain good relationships. Humor is mainly a social phenomenon: we laugh and joke much more frequently when we are with other people than when we are alone. All cultures throughout the world present some sort of humor, even though each form may have its own differences. From an academic standpoint, the topic of humor seems to have gained over the years the reputation of being an elusive and mysterious phenomenon. Earlier researchers did not regard humor as a proper topic for scientific investigation. Nowadays there are many studies on humor in different fields. Unfortunately in managerial disciplines there are very few. This research aims at filling some of the existing knowledge gaps by exploring the type of humor used while working in national versus multinational teams and if humor has an impact on team performance. The research compares G8 countries.

Informazioni bibliografiche

  • Titolo: Use and effects of humor in international teams: A cross country comparison. E-book. Formato PDF
  • AutoreSampietro Marco
  • Editore: EGEA
  • Data di Pubblicazione: 09 Maggio '14
  • Genere: GESTIONE E SERVIZI AUSILIARI
  • ArgomentoOrganizzazione aziendale
  • Pagine: 290
  • Formato: PDF
  • Protezione: Adobe DRM
    (richiede Adobe Digital Editions)
  • Stampa: Non permesso
  • Copia-e-incolla: Non permesso
  • Condivisione: Permesso limitato a 6 Dispositivi
  • ISBN-13: 9788823813373
Dello stesso autore: Marco Sampietro
Potrebbero interessarti anche questi prodotti
Il marketing plan. Guida operativa. Con software per la stesura guidata di piani di marketing. E-book. Formato EPUB ebook di Antonio Ferrandina
Il marketing plan. Guida operativa. Con software per la stesura guidata di piani di marketing. E-book. Formato EPUB
Antonio Ferrandina 
edizioni FAG collana Marketing e organizzazione aziendale;
download immediato
€ 14,99
Il counseling nelle dinamiche dell'organizzazione aziendale. E-book. Formato EPUB ebook di Manuela Galiano
Il counseling nelle dinamiche dell'organizzazione aziendale. E-book. Formato EPUB
Manuela Galiano 
edizioni Passerino Luigi
download immediato
€ 1,99
La guida del Sole 24 Ore al lean management. E-book. Formato PDF ebook di Stefano Tonchia
La guida del Sole 24 Ore al lean management. E-book. Formato PDF
Stefano Tonchia 
edizioni Il Sole 24 Ore collana Le guide de Il Sole 24 Ore;
download immediato
€ 33,99
La gestione finanziaria delle imprese vitivinicole. Valutazione degli investimenti e creazione del valore. E-book. Formato PDF ebook di Antonio D'Amato
La gestione finanziaria delle imprese vitivinicole. Valutazione degli investimenti e creazione del valore. E-book. Formato PDF
Antonio D'Amato 
edizioni Giappichelli collana Studi e ricerche aziendali. Ricerche;
download immediato
€ 19,99