ricerca
avanzata

Managing creativity and the creative process for symbol-intensive brands. E-book. Formato PDF

Un ebook di  Saviolo Stefania  edito da EGEA, 2016

Creative ideas fuel corporate grow. But what we really know about creativity? Which are the drivers? What are the boundaries of creative processes? How to evaluate creative ideas in startups? The age of the lone heroic inventor is over and now business creativity is process-based, often outsourced, it involves organizational resources and management practices, while creative expressions are increasingly protected as key intangible asset. In this book a diverse team of contributors from academia, intellectual property law and venture capital, offer an interdisciplinary, cross functional view about corporate creativity. How creativity is defined, the nature of the theories underpinning it, the relationship between creativity and entrepreneurship will be explored as well as how boundary spanning activities help in selecting and mobilizing creative talent in industries such as fashion. Finally the book shows how creative entrepreneurs embracing the tension between creative disruption and operational efficiency created innovative business models of extraordinary success.

Informazioni bibliografiche

  • Titolo: Managing creativity and the creative process for symbol-intensive brands. E-book. Formato PDF
  • AutoreSaviolo Stefania
  • Editore: EGEA
  • Data di Pubblicazione: 17 Marzo '16
  • Genere: GESTIONE E SERVIZI AUSILIARI
  • Pagine: 124
  • Formato: PDF
  • Protezione: Adobe DRM
    (richiede Adobe Digital Editions)
  • Dimensione Kb: 3686
  • Stampa: Non permesso
  • Copia-e-incolla: Non permesso
  • Condivisione: Permesso limitato a 6 Dispositivi
  • ISBN-13: 9788823814127
Dello stesso autore: Stefania Saviolo
Lifestyle brand. Le marche che ispirano la nostra vita. E-book. Formato PDF ebook di Stefania Saviolo
Lifestyle brand. Le marche che ispirano la nostra vita. E-book. Formato PDF
Stefania Saviolo 
edizioni Rizzoli Etas
download immediato
€ 13,99
Lifestyle brand. Le marche che ispirano la nostra vita. E-book. Formato EPUB ebook di Stefania Saviolo
Lifestyle brand. Le marche che ispirano la nostra vita. E-book. Formato EPUB
Stefania Saviolo 
edizioni Etas
download immediato
€ 13,99
Potrebbero interessarti anche questi prodotti
CI Corriere Innovazione (2014). E-book. Formato PDF ebook
CI Corriere Innovazione (2014). E-book. Formato PDF

edizioni Corriere della Sera
download immediato
€ 1,99
Innovation and experimentation with services for SMEs in science and technology parks. E-book. Formato EPUB ebook di Vincenzo Formisano
Innovation and experimentation with services for SMEs in science and technology parks. E-book. Formato EPUB
Vincenzo Formisano 
edizioni McGraw-Hill Education
download immediato
€ 18,00
L'analisi dell'innovazione nei servizi professionali. E-book. Formato PDF ebook di Andrea Tomo
L'analisi dell'innovazione nei servizi professionali. E-book. Formato PDF
Andrea Tomo 
edizioni Giappichelli
download immediato
€ 9,99
Ci Corriere Innovazione (2014). E-book. Formato PDF ebook
Ci Corriere Innovazione (2014). E-book. Formato PDF

edizioni Corriere della Sera
download immediato
€ 1,99
Commercio elettronico e Web-marketing. E-book. Formato Mobipocket ebook di Giuseppe Zampironi
Commercio elettronico e Web-marketing. E-book. Formato Mobipocket
Giuseppe Zampironi 
edizioni Elison Publishing
download immediato
€ 4,99
Commercio elettronico e Web-marketing. E-book. Formato PDF ebook di Giuseppe Zampironi
Commercio elettronico e Web-marketing. E-book. Formato PDF
Giuseppe Zampironi 
edizioni Elison Publishing
download immediato
€ 4,99