ricerca
avanzata

Key performance indicators for retail. E-book. Formato EPUB

Un ebook di  Schmidt Emanuele  edito da Ledizioni, 2016

What works well in my store? Where can I make improvements? How can I get more people to visit my store? How can I sell more? How can I sell “better”? Stores come in all shapes and sizes: large and small, food and non-food, department and speciality, mono-brand and multi-brand, independent and franchisees… Each business, each product category, and each strategy has its own specific characteristics but all stores operate under the same “basic laws” of commerce. This book was written in the belief that “trading” is a profession that demands some skills that always apply irrespective of the type of business formula used. One of these is the ability to understand and use key performance indicators for retail so that we can: Interpret store results; Make decisions to improve them; Monitor the efficacy of these decisions. A real operational handbook, written for real people who manage stores on a daily basis, that describes the key performance indicators most commonly used in retail: footfall, transactions, conversion rate, sales, average sale per transaction, average selling price, average units per transaction, percentage of revenue from promotions and markdowns, sales per category, penetration, margins, loyalty, customer satisfaction and mystery shopping, inventory turnover and stock coverage, damaged items, shrinkage, returns, personnel costs, sales per FTE, and direct operating costs. This book also explains: What an indicator is and how to calculate it; What the indicator measures; Which factors influence the indicator; Which decisions will steer the indicator in the desired direction. Practical exercises help the reader to master these concepts and apply them immediately in his or her store.

Informazioni bibliografiche

  • Titolo: Key performance indicators for retail. E-book. Formato EPUB
  • AutoreSchmidt Emanuele
  • Editore: Ledizioni
  • Data di Pubblicazione: 08 Febbraio '16
  • Genere: GESTIONE E SERVIZI AUSILIARI
  • ArgomentoVendita
  • Pagine: 143
  • Formato: EPUB
  • Protezione: Filigrana digitale
  • Anteprima: Permesso limitato a 20 Pagine
  • ISBN-13: 9788867054183
Dello stesso autore: Emanuele Schmidt
Key performance indicators for retail. E-book. Formato EPUB ebook di Emanuele Schmidt
Key performance indicators for retail. E-book. Formato EPUB
Emanuele Schmidt 
edizioni Ledizioni
download immediato
€ 9,99
Gli indicatori di prestazione del negozio. I numeri che orientano le decisioni. E-book. Formato PDF ebook di Emanuele Schmidt
Gli indicatori di prestazione del negozio. I numeri che orientano le decisioni. E-book. Formato PDF
Emanuele Schmidt 
edizioni Franco Angeli collana Manuali;
download immediato
€ 13,50
Potrebbero interessarti anche questi prodotti
L’ABC del vetrinista. E-book. Formato EPUB ebook di Nataliya G. Kovalenko
L’ABC del vetrinista. E-book. Formato EPUB
Nataliya G. Kovalenko 
edizioni youcanprint
download immediato
€ 2,99
La vendita perfetta. Tecniche, motivazioni, mitologie. E-book. Formato EPUB ebook di Roberto Provana
La vendita perfetta. Tecniche, motivazioni, mitologie. E-book. Formato EPUB
Roberto Provana 
edizioni Anteprima Edizioni
download immediato
€ 9,99
Strategie e marketing dell'impresa di assicurazione. Testo e casi. E-book. Formato PDF ebook di Luigi Selleri
Strategie e marketing dell'impresa di assicurazione. Testo e casi. E-book. Formato PDF
Luigi Selleri 
edizioni EDUCatt Università Cattolica
download immediato
€ 5,49
Shopper marketing: Creare valore nei luoghi. E-book. Formato PDF ebook di Maria Grazia Cardinali
Shopper marketing: Creare valore nei luoghi. E-book. Formato PDF
Maria Grazia Cardinali 
edizioni EGEA
download immediato
€ 13,99